טיפים לשיווק רב לשוני מוצלח

ליצירת אסטרטגיית שיווק מקיפה בשוק המקומי ובשפת האם שלכם היא דבר אחד, אבל ככל שהיקף החשיפה והביקוש הבינלאומיים גדלים, כך נדרשות התאמות רבות יותר של המסרים השיווקיים והתוכן לשווקים הזרים. מאחר ואין מדובר בעניין של מה בכך, החלטנו לערוך את המדריך שלפניכם שבו נסקור מספר טיפים חשובים לשיווק רב לשוני מוצלח.

מדוע חשוב כל כך להתאים את אסטרטגיית השיווק לשוק היעד?

פיתוח תוכניות שיווקית לקראת כניסה לשווקים חדשים, מחייב התאמה של קמפיינים לשפות מגוונות תוך התחשבות ברגישויות התרבותיות הייחודיות לקהל היעד בכל שוק. אולם לא רק התוכן הקיים, אלא אסטרטגיית שיווק התוכן בכללותה, צריכה להיות מותאמת לכל שוק בנפרד. הדבר כרוך בביצוע מחקר שוק, הבנה מעמיקה של השפה והתרבות המקומית במדינות הרלוונטיות, והיכרות עם הרגלי הקנייה של הצרכנים. האתגר הוא לבצע את ההתאמות הנדרשות מבלי לאבד את זהות המותג וה"קול" הייחודי לו. מהלך זה שבו עסקנו בהרחבה בעבר, ידוע בתור "לוקליזציה".

 התאמת התוכן השיווקי לשווקים שונים באמצעות מהלכי לוקליזציה, היא חיונית לגיבוש זהות חיובית עבור המותג שעושה את צעדיו הראשונים בשוק הזר, לרכישה של אמון הצרכים ולמימוש מיטבי של פוטנציאל המכירות בקרב קהל היעד. רק כך תצליחו לבנות סביב המותג שלכם קהילה מקומית פעילה בשווקים החדשים, ולבנות עם הלקוחות הפוטנציאליים שם, מערכת יחסים ארוכת טווח ולוקרטיבית.

3 קווים מנחים מנצחים לשיווק רב לשוני אפקטיבי

שיווק מבוסס תוכן הוא אתגר לא פשוט ובפרט כאשר המהלך מתבצע ברמה הגלובלית. למזלכם, אספנו עבורכם שלושה טיפים חיוניים שיהפכו את בניית האסטרטגיה השיווקית שלכם לשווקים חדשים, לתהליך אפקטיבי שישא פרי:

1. למדו את השוק שאליו אתם מכוונים

לפני שתוכלו בכלל לחשוב על יצירת תוכן רב לשוני והפניית הקמפיינים שלכם לקהל יעד מסוים, עליכם לדעת קודם כל מי הם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בשוק החדש, מה הם רוצים בדיוק והיכן תוכלו "לפגוש" אותם. לא תמיד זה פשוט כפי שניתן היה להניח. פייסבוק, למשל, פופולרית מאוד בהודו, בארה"ב ובברזיל, בעוד שבסין, שבה מתחרות מקומיות שולטות בשוק, אין טעם להריץ קמפיינים ממומנים בפייסבוק כלל. כך גם בהקשר למנועי החיפוש הפופולריים ולערוצי מדיה חברתית נוספים. לאחר שחקרתם וזיהיתם את ערוץ התקשורת המועדף על קהל היעד שלכם בשוק המטרה, תידרשו גם לבצע אופטימיזציה של התכנים שלכם בהתאם לביטויי החיפוש הפופולריים בקרב משתמשי האינטרנט בשוק המדובר. 

2. התאימו את המסרים שלכם

גם אם תוכן מסוים מצליח לצבור פופולריות רבה במדינות ספציפיות, אין פירושו שאותו התוכן "יעבוד" באותה המידה עבור קהלי יעד במדינות אחרות. בדיוק כשם שמותגים בינלאומיים ענקיים כמו מקדונלדס מתאימים את התפריט שלהם לקהל הלקוחות המקומי בכל מדינה, כדי למקסם את המשיכה של הלקוח המקומי למוצריהם, כך תדרשו גם אתם להתאים את המסרים השיווקיים שלכם לתחומי העניין, האקטואליה וערכי הליבה של התרבות המקומית בכל מדינה. 

3. בצעו לוקליזציה לתוכן שלכם

אם השקעתם בבניית אסטרטגיה לשיווק מבוסס תוכן עבור השוק המקומי שבו התחילה הפעילות העסקית שלכם, סביר להניח שכבר ביצעתם מחקר שוק מקיף שעל בסיסו התאמתם כל פיסת תוכן שנוצרה עבור המותג שלכם לצרכים, לאורח החיים ולהרגלים של קהל היעד המקומי שלכם. אם חשוב לכם שמאמצי השיווק שלכם ישאו פרי גם מעבר לים, הרי שמהלך זהה יידרש מכם ביצירת התוכן עבור כל שוק ושוק בנפרד.

הדרך ליישום מוצלח של אסטרטגיית שיווק התוכן הגלובלית שלכם

על מנת לבצע לוקליזציה מלאה של כל סוג של תוכן עבור שווקים שונים, יש לעבוד עם מתרגמים שמעבר לשליטתם המעולה בשפת היעד, יש להם גם היכרות נרחבת עם התרבות המקומית בשוק המדובר, לצד התמחות בעולם התוכן שבו פועל המותג והבנה עסקית וטכנולוגית מפותחת.

לכן אם ברצונכם להבטיח שאסטרטגיית שיווק התוכן שלכם תעבור התאמה אופטימלית לכל שוק חדש שאליו אתם שואפים להיכנס, דרוש ליווי של חברת תרגום מקצועית המתמחה במהלכי לוקליזציה ומעסיקה את אנשי מקצוע הטובים ביותר בתחום.

 

יש לכם שאלה? מוזמנים ליצור איתנו קשר

אודות xiioma

חברת תרגום Xiioma מציעה שירותי תרגום מקצועיים במגוון רחב של שפות. אנו מספקים ללקוחותנו מתרגמים מנוסים המתמחים בתחומים שונים, בכדי להתאים באופן מדוייק את המתרגם הטוב ביותר עבור הפרויקט שלכם.

Xiioma מציעה שירותי שפה נוספים, כגון: שירותי הגהה ועריכה, שירותי תמלול, לוקאליזציה לאתרי אינטרנט ועוד. נשמח לעמוד לרשותכם 24/7 ולספק לכם הצעת מחיר לתרגום וחוויית לקוח מקצועית, מהירה ואמינה

שירותים נוספים

תרגום משפטי
שירותים

תרגום משפטי

תרגום משפטי דרך חברת אקסיומה חברת התרגום אקסיומה הינה חברה מובילה במתן שירותי תרגום משפטי לתעשיות רבות ולאנשים פרטיים. כל המתרגמים המשפטיים באקסיומה בעלי וותק של שנים

קבל מידע נוסף
תרגום פיננסי
שירותים

תרגום פיננסי

תרגום פיננסי דרך חברת אקסיומה באקסיומה אנחנו מבינים את החשיבות העצומה שיש לדיוק בתרגום פיננסי.לא רק שהתרגום צריך להיות מדויק אלא גם המספרים, העיצוב והכוונה

קבל מידע נוסף
תרגום מעברית לאנגלית
שירותים

תרגום מעברית לאנגלית

אם אתם זקוקים לתרגום מעברית לאנגלית, אקסיומה היא הכתובת הנכונה בשבילכם.החברה שלנו היא המובילה בשוק עבור שירותי התרגום מעברית לאנגלית שאנחנו מציעים – הן ברמת

קבל מידע נוסף
תרגום טכני
שירותים

תרגום טכני

תרגום טכני דרך חברת אקסיומה מתעניינים בתרגום טכני של אפליקציות, תוכנות, אתרי אינטרנט או כל רעיון מורכב אחר? הגעתם למקום הנכון.אם הצורך שלכם דורש שירותי

קבל מידע נוסף
תרגום נוטריוני
שירותים

תרגום נוטריוני

תרגום נוטריוני דרך חברת אקסיומה תרגום נוטריוני הוא תרגום המקבל את אישור הנוטריון כי המסמך המתורגם לשפה האחרת תואם למסמך בשפת המקור באופן מלא ומדויק.

קבל מידע נוסף
תרגום מסמכים
שירותים

תרגום מסמכים

תרגום מסמכים מקצועי דרך חברת אקסיומה חברת התרגום אקסיומה הינה חברה מובילה במתן שירותי התרגום, תמלול ועיצוב מסמכים המתמחה במתן שירותי שפות לתעשיות רבות ולאנשים

קבל מידע נוסף

בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק:

רוצים לקבל עדכונים? מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו!

דילוג לתוכן