כיצד שיווק מבוסס תוכן יכול לתרום לענף התרגום? 

שיווק מבוסס תוכן הוא אחת הטקטיקות העיקריות שכל מותג ועסק משתמשים בהם כיום בענף התרגום ובכלל. שיווק באמצעות תוכן הוא בין הדרכים האפקטיביות ביותר ליצירת לידים חדשים והפיכת לקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים. כיום, קיים מגוון רחב של ערוצים ואסטרטגיות תוכן שניתן לייצר באמצעותם תוכן ממיר – החל מבלוגים, תוכן למדיה חברתית, סרטוני וידאו ועוד. אולם כדי שמאמצי השיווק שלכם ישאו פרי, ישנם מספר צעדים הכרחיים שתידרשו לבצע, שאודותיהם נפרט במדריך זה.

 

מהו שיווק מבוסס תוכן?

שיווק באמצעות תוכן הוא שם כולל למגוון פעולות שיווקיות המתבצעות באמצעות תוכן מסוגים שונים, שהודות לרלוונטיות הרבה שלו מבחינת התזמון והערך שהוא מספק לצרכניו, תורם להגדלת כמות הלידים והמכירות של המשווק ולקידום יעדיו של המותג העומד מאחוריו. 

 

שיווק באמצעות תוכן יכול כאמור להתבצע במגוון דרכים – החל מפוסטים בבלוג, מאמרי תוכן שיווקי שיווק בדואר אלקטרוני, אינפוגרפיקה, פוסטים במדיה חברתית או חוברות הדרכה דיגיטליות. ככלל, מטרת העל של שיווק באמצעות תוכן היא להביא יותר תנועה לאתר של המשווק ולייצר גידול משמעותי באחוזי ההמרה, קרי – כמות גדולה יותר של לידים איכותיים ו/או מכירות. אולם, שיווק תוכני הוא הרבה מעבר לכך, שכן תוכן מעולה עוזר למותגים לבסס את שם המותג שלהם כאוטוריטה בנישה שלהם ולבנות סביבם קהילה אקטיבית ונאמנה. כיצד כל זה רלוונטי לענף התרגום? אתם ודאי תוהים. אל דאגה – אנחנו מיד מסבירים.

איך ליצור תוכן שמייצר לקוחות משלמים בתחום התרגומים?

המפתח ליצירת תוכן ממיר, הוא זיהוי קהל היעד שלכם ובניית פרופיל המאפיין את הלקוח האידיאלי שלכם. לכן בראש ובראשונה, חשוב להבין מהם המאפיינים הייחודיים ללקוחות שלכם מבחינה דמוגרפית וסוציואקונומית, איזו השכלה יש להם, מה הרקע המקצועי שלהם, מהם תחומי העניין שלהם, ובעיקר: באילו נסיבות הם מחפשים שירותי תרגום, לאיזה סוג של תרגומים הם זקוקים, איך הם מחפשים את השירותים הללו והיכן בדיוק. אם, למשל, הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מתעניינים בשירותי כתיבת מאמרים לאתרי אינטרנט זה הנושא שבו התוכן שלכם צריך לעסוק. אם הם מחפשים "מתרגמים מאנגלית לעברית בתל אביב", זה ביטוי המפתח שבו תרצו להתמקד בתוכן שתייצרו. 

 

ישנן כמה דרכים יעילות שבן תוכלו להכיר את הלקוחות שלכם ולבנות לעצמכם "פרסונה" של הלקוח האידיאלי, והן: 

 

  • בחינת נתוני הלקוחות הקיימים שלכם.
  • יצירת שאלון כדי להבין את צרכי המתעניינים בשירותים שלכם (לקוחות פוטנציאליים) והאופן בו תרגומים משתלבים בעסק שלהם. 
  • התבוננות בדרך שבה משתמשי אינטרנט מקיימים אינטראקציה עם התוכן הקיים שלכם ועם התוכן של המתחרים שלכם. אילו ביטויי מפתח מושכים את תשומת לבם? לאיזה סוג של פוסטים הם מגיבים יותר? חשוב לשים לב.
  • ניתוח כוונת המשתמש. נסו להבין למה אנשים מסוימים מחפשים דווקא ביטויים ספציפיים הנוגעים לתרגום. מדוע, למשל, דווקא חלק ספציפי מהלקוחות הפוטנציאליים שלכם לוחץ על תוצאות החיפוש הכוללות את הביטויים האלו.

תובנות אלו הן מה שיוביל בסופו של דבר יותר אנשים לאתר שלכם. זאת כל עוד תקפידו להתייחס אליהן בבניית אסטרטגיית התוכן שלכם, כמובן.

 

3 ערוצים מומלצים לשיווק באמצעות תוכן לחברות תרגום

ישנן 3 חזיתות שבהן נהוג לבצע שיווק מבוסס תוכן, המשלימות זו את זו:

 

1. שיווק אורגני באתר האינטרנט שלכם

אף שזה עלול להשמע פשטני לחלקכם, יצירת תוכן איכותי לאתר האינטרנט של עסק התרגום שלכם, היא עדיין הדרך הטובה והחסכונית ביותר לקדם אותו במנועי החיפוש ולהגדיל את כמות המבקרים בו. ה"סוד" להצלחה בשיווק מבוסס תוכן באתר שלכם, הוא למעשה לא סודי בכלל: אם תיצרו תוכן שנותן ערך לגולשים, כמו מאמרים איכותיים וסרטונים מועילים, הם כבר יגיעו אליכם, ישארו באתר שלכם לאורך זמן כדי לצרוך את התוכן שיצרתם ובסבירות גבוהה – גם יתקדמו בשלב כלשהו לרכישת השירות שלכם. החוכמה היא לדעת מה הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים ולשלב בתוכן שלכם את ביטויי המפתח הרלוונטיים ווריאציות שונות שלהם. לשם כך, תוכלו להשתמש בכלי מעקב ואנליזה מקוונים כדי ללמוד לאילו ביטויי מפתח בתחום התרגום והלוקליזציה יש נפח חיפושים גבוה ואיזה מהם מביאים הכי הרבה קליקים.

 

2. שימוש במגנטי לידים

שיווק באמצעות תוכן משיג את התוצאות הטובות ביותר כאשר הוא מתבצע במספר חזיתות במקביל. לכן מלבד השקעה בתוכן איכותי באתר או בבלוג התרגום שלכם, תזדקקו גם לכלים ליצירת לידים, כגון דפי נחיתה, טפסי הרשמה ומגנטי לידים מסוגים אחרים.

 

מטרתם של האמצעים הללו היא אחת: לגרום ללקוחות פוטנציאליים להשאיר לכם את כתובת המייל שלהם, כדי שנוכל להגדיל את רשימת התפוצה של עסק התרגום שלנו. הדרך לעשות זאת ביעילות, היא להציע ללקוחות הפוטנציאליים משהו בתמורה שמשקף את סוג התוצרים שאתם מספקים, כמו חוברת הדרכה אלקטרונית או תבנית של מסמך מתורגם לשימוש חופשי. למשל, אם אתם חברת תרגום שמספקת שירותי תרגום מקצועיים לקורות חיים, תוכלו להציע ללקוחות פוטנציאליים תבנית מתורגמת של קורות חיים באנגלית בתמורה לרישום לרשימת התפוצה שלכם). 

 

3. שיווק בדואר אלקטרוני

גם בשנת 2022, שיווק בדוא"ל עדיין אפקטיבי יותר משיווק במדיה חברתית בהיבטי עלות-תועלת והחזר השקעה גבוה יותר וקל למדידה. ברגע שתצליחו להגדיל את רשימת הדיוור שלכם באופן משמעותי בעזרת מנועי הלידים שהזכרנו לעיל, תוכלו ליצור מיילים שיווקיים ולשלוח אותם ללקוחות הפוטנציאליים שלכם באמצעות מערכת דיוור ייעודית.

זוהי דרך ישירה ובלתי אמצעית להגיע לקהל היעד המדויק לכם מבלי להיות תלויים בחסדיו של אלגוריתם כזה או אחר במנועי החיפוש וברשתות החברתיות. במסגרת קמפיינים של שיווק בדואר אלקטרוני תוכלו להסב את תשומת לבם של לקוחותיכם הפוטנציאליים והקיימים כאחד לשירותים חדשים שאתם מציעים ולהטבות שונות, כדי להגדיל ולמנף את היקפי המכירות שלכם. 

בשורה התחתונה

שיווק מבוסס תוכן הוא חיוני ומועיל לעסקים בכל תחום, כולל חברות בענף התרגום. זאת בתנאי שאתם מקפידים ליצור תוכן שימושי ואינפורמטיבי שנותן ערך לצרכנים. ככל שתשכילו לקדם את התוכן שלכם במגוון רחב יותר של ערוצים ולבצע אופטימיזציה לביטויי מפתח רלוונטיים, כך תראו את התנועה לאתר שלכם מרקיעה שחקים ואת אחוזי ההמרה שלכם מגיעים לסטנדרטים הרצויים.

יש לכם שאלה? מוזמנים ליצור איתנו קשר

אודות xiioma

חברת תרגום Xiioma מציעה שירותי תרגום מקצועיים במגוון רחב של שפות. אנו מספקים ללקוחותנו מתרגמים מנוסים המתמחים בתחומים שונים, בכדי להתאים באופן מדוייק את המתרגם הטוב ביותר עבור הפרויקט שלכם.

Xiioma מציעה שירותי שפה נוספים, כגון: שירותי הגהה ועריכה, שירותי תמלול, לוקאליזציה לאתרי אינטרנט ועוד. נשמח לעמוד לרשותכם 24/7 ולספק לכם הצעת מחיר לתרגום וחוויית לקוח מקצועית, מהירה ואמינה

שירותים נוספים

תרגום משפטי
שירותים

תרגום משפטי

תרגום משפטי דרך חברת אקסיומה חברת התרגום אקסיומה הינה חברה מובילה במתן שירותי תרגום משפטי לתעשיות רבות ולאנשים פרטיים. כל המתרגמים המשפטיים באקסיומה בעלי וותק של שנים

קבל מידע נוסף
תרגום פיננסי
שירותים

תרגום פיננסי

תרגום פיננסי דרך חברת אקסיומה באקסיומה אנחנו מבינים את החשיבות העצומה שיש לדיוק בתרגום פיננסי.לא רק שהתרגום צריך להיות מדויק אלא גם המספרים, העיצוב והכוונה

קבל מידע נוסף
תרגום מעברית לאנגלית
שירותים

תרגום מעברית לאנגלית

אם אתם זקוקים לתרגום מעברית לאנגלית, אקסיומה היא הכתובת הנכונה בשבילכם.החברה שלנו היא המובילה בשוק עבור שירותי התרגום מעברית לאנגלית שאנחנו מציעים – הן ברמת

קבל מידע נוסף
תרגום טכני
שירותים

תרגום טכני

תרגום טכני דרך חברת אקסיומה מתעניינים בתרגום טכני של אפליקציות, תוכנות, אתרי אינטרנט או כל רעיון מורכב אחר? הגעתם למקום הנכון.אם הצורך שלכם דורש שירותי

קבל מידע נוסף
תרגום נוטריוני
שירותים

תרגום נוטריוני

תרגום נוטריוני דרך חברת אקסיומה תרגום נוטריוני הוא תרגום המקבל את אישור הנוטריון כי המסמך המתורגם לשפה האחרת תואם למסמך בשפת המקור באופן מלא ומדויק.

קבל מידע נוסף
תרגום מסמכים
שירותים

תרגום מסמכים

תרגום מסמכים מקצועי דרך חברת אקסיומה חברת התרגום אקסיומה הינה חברה מובילה במתן שירותי התרגום, תמלול ועיצוב מסמכים המתמחה במתן שירותי שפות לתעשיות רבות ולאנשים

קבל מידע נוסף

בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק:

רוצים לקבל עדכונים? מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו!

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן מיכאל מאקסיומה... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן