חשיבות הלוקליזציה לעסקים גלובליים

אחד מסממניו הבולטים של העידן הדיגיטלי, הוא הפיכתו של העולם לכפר גלובלי, שבו הצרכנים נמצאים במרחק לחיצה בלבד, ממגוון סחורות ושירותים הנמכרים מעבר לים. בזירת המסחר האלקטרוני, הגבולות הגיאוגרפים בין משתמש הקצה במוצר או שירות לבין היצרן והמשווק שלהם, כבר מזמן אינם מהווים אילוץ. בהתאם לכך – לקוחות רבים ברחבי העולם מצפים כיום שמגוון המוצרים, השירותים ומקורות המידע הזמינים עבורם במרחב הדיגיטלי, יהיו מותאמים לשפת האם שלהם. הדרך להנגיש ללקוחות ומשתמשים ממשקים, שירותים ומוצרים באופן זה, נקראת 'לוקליזציה', ובסקירה שלפניכם נסביר מדוע כל מיזם אינטרנטי הפועל בשוק הבינלאומי, צריך להכיר בחשיבותה.

מהי לוקליזציה?

אף שיש מי שסבורים כי 'לוקליזציה' היא מילה נרדפת ל'תרגום', מדובר במונח רחב יותר, המגלם בחובו הרבה מעבר לכך. לוקליזציה היא תהליך של התאמת תכנים, ממשקים, מוצרים ושירותים, לשווקים מקומיים ספציפיים. אמנם תהליך לוקליזציה, בדומה לשירותי תרגום, אכן כולל בין היתר גם תרגום מקצועי של טקסטים משפה אחת לאחרת. אולם זהו חלק מצומצם בלבד מתוך מהלך מקיף יותר, העשוי לכלול גם ביצוע התאמות לתוכן ויזואלי כגון תמונות או צבעים, שינוי פורמט של תאריכים, עיצוב המסמך להתאמה לשפה המקומית, לסטייל המקומי, למינוחים המקובלים, שינויים בעיצוב ממשק המשתמש (ה-UI) ואפילו הטמעת מנגנוני תשלום וסליקה מקומיים. 

לוֹקָלִיזַצְיָה היא תהליך התאמה של מוצר לאוכלוסייה שונה מזו שבשבילה הוא יוצר או פותח במקורו. מרכיב מובהק של לוקליזציה הוא התאמה לשפה שונה מזו שמשמשת במוצר המקורי, כגון תרגום מדריך למשתמש משפת היצרן לשפת ארץ היעד. מרכיב נוסף הוא התאמה לרגולציה מקומית או למנהגים מקומיים.

יתרה מכך, לוקליזציה איכותית אינה מסתפקת אך ורק בתרגום מילולי של התוכן הטקסטואלי בממשק או במוצר. על מנת שהמסרים השיווקיים יעברו כראוי ולא ילכו לאיבוד בתרגום, חשוב להתאים אותם גם לתרבות המקומית ולמטבעות הלשון המקובלים (כולל סלנג!) בקרב המשתמשים שעתידים לצרוך את המוצר או השירות. לשם כך יש להכיר היטב לא רק את השפה הרלוונטית, אלא גם את קהל היעד שאליו פונים.

בנוסף לאלו, ישנם גם ענייני רגולציה מקומית, שהכרחי להתחשב בהם כאשר מתאימים מוצר או ממשק לשוק חדש.

מדוע לוקליזציה חשובה לכל עסק גלובלי?

על מנת להישאר רלוונטיים לאורך זמן בשוק הגלובלי, עסקים וחברות צריכים לדעת לתקשר עם קהלי היעד שאליהם הם פונים בצורה יעילה. לוקליזציה משחקת תפקיד חשוב מאין כמוהו בהקשר זה ולכן חשוב לשלב אותה כחלק בלתי נפרד מן האסטרטגיה העסקית והשיווקית של הארגון. 

היתרונות הגלומים בתהליכי לוקליזציה

תהליכי לוקליזציה הם חיוניים לבניית המותג שלכם ויסייעו לשגשוגו בזירה הבינלאומית לאורך זמן, בכמה דרכים:

לוקליזציה תעזור לכם להיכנס לשווקים חדשים בקלות

ישנם חסמים רבים שאתם עלולים להיתקל בהם בבואכם למצב את המיזם שלכם בשוק חדש. בעיות משפטיות, מכשולים לוגיסטיים, וגם אתגרים תרבותיים ותקשורתיים, עלולים  כולם להתגלות כמקלות בגלגליו של מיזם האיקומרס הבינלאומי שלכם. אף שלוקליזציה כשלעצמה, לא תנטרל לחלוטין את כל המהמורות הללו, היא בהחלט יכולה לסייע לכם להתגבר על פערים תרבותיים ולעזור לכם להימנע משגיאות מביכות שעלולות לפגוע בתדמית המותג שלכם. בעזרת אסטרטגיית לוקליזציה נבונה, סיכוייו של המותג שלכם לקנות לעצמו אחיזה איתנה בשווקים חדשים, יהיו גבוהים יותר, והחזר ההשקעה יהיה גם הוא מהיר יותר.

לוקליזציה תקנה לכם יתרון תחרותי

התמודדות של עסק זר שמנסה להיכנס לשוק חדש, מול חברות מקומיות, עשויה להיות מאתגרת. לעסקים מקומיים ישנה יכולת לזכות באמון הצרכנים בקלות רבה יותר מחברה זרה. החדשות המעודדות הן, שבעזרת לוקליזציה איכותית, ניתן לגשר על הפער ולמצב את עצמכם בנקודת פתיחה טובה מול המתחרים המקומיים שלכם. הדבר נכון אף יותר אם המתחרים שלכם הם עסקים גלובליים אחרים, שאינם משקיעים בביצוע לוקליזציה איכותית למוצר שלהם. במצב כזה, עצם העובדה שהמוצרים שלכם כן הותאמו כהלכה לשוק המקומי, תעניק לכם יתרון מובהק על פני השחקנים הזרים האחרים במדינה זו, ויקנה לכם דריסת רגל איתנה בשוק החדש.

לוקליזציה תגביר את שביעות רצון הלקוחות שלכם ואת נאמנותם למותג שלכם

לוקליזציה של התוכן שלכם, היא סממן למחויבות שלכם כלפי לקוחותיכם. ארגונים המקפידים לפנות אל לקוחותיהם בשפה שהלקוח מבין ונוח לו לתקשר בה, מגדילים את הסבירות לכך שצרכנים ירכשו את המוצרים או השירותים שלהם. בין אם מדובר בלוקליזציה של מדריכים למשתמש, לוקליזציה של מנגנוני תשלום וסליקה, ועד לוקליזציה של מערך  שירות הלקוחות – זהו מהלך שישפר לאין ערוך את חוויית הלקוח של הצרכן הפוטנציאלי, ויגדיל את יחס ההמרה בפלטפורמות המכירה שלכם.

בסיכומו של דבר, מדובר בנוסחה פשוטה מאוד: אם תקפידו לספק לקונים הפוטנציאליים שלכם חווית משתמש מוצלחת, תצליחו לזכות באמונם, ותרוויחו לקוחות חוזרים שישמחו לשמש כשגרירים נאמנים של המותג שלכם. תקשורת עם המשתמשים שלכם בשפת האם שלהם, בגובה העיניים ובהתאמה לתרבות המקומית, הם הכלים שיסייעו לכם לעשות זאת. זהו, בקצרה, סוד כוחה של לוקליזציה, והדרך למצב את המיזם שלכם כמותג בינלאומי איכותי, מוכר ואהוב, ולא פחות חשוב מכך – רווחי.

בשורה התחתונה

אם אתם מתכננים להרחיב את הפעילות העסקית שלכם ולהיכנס לשווקים חדשים מעבר לים, שילוב של מהלכי לוקליזציה באסטרטגיה העסקית שלכם, היא הדרך לעשות זאת בהצלחה. לוקליזציה כאמור, מסייעת ליזמים בינלאומיים לצלוח לא רק את מחסום השפה, אלא גם לגשר על פערים תרבותיים, שנוטים במקרים רבים להכשיל את הפנייה לקהלים חדשים. כמובן, ההכרה בחשיבותה של הלוקליזציה, היא רק הצעד הראשון. הצעד הבא, הוא כמובן, לבחור בחברה המספקת שירותי תרגום ולוקליזציה מקצועיים, שתוכל לסייע לכם להתאים את התוכן שלכם כראוי לקהלי יעד מגוונים בשווקים זרים.

יש לכם שאלה? מוזמנים ליצור איתנו קשר

אודות xiioma

חברת תרגום Xiioma מציעה שירותי תרגום מקצועיים במגוון רחב של שפות. אנו מספקים ללקוחותנו מתרגמים מנוסים המתמחים בתחומים שונים, בכדי להתאים באופן מדוייק את המתרגם הטוב ביותר עבור הפרויקט שלכם.

Xiioma מציעה שירותי שפה נוספים, כגון: שירותי הגהה ועריכה, שירותי תמלול, לוקאליזציה לאתרי אינטרנט ועוד. נשמח לעמוד לרשותכם 24/7 ולספק לכם הצעת מחיר לתרגום וחוויית לקוח מקצועית, מהירה ואמינה

שירותים נוספים

תרגום משפטי
שירותים

תרגום משפטי

תרגום משפטי דרך חברת אקסיומה חברת התרגום אקסיומה הינה חברה מובילה במתן שירותי תרגום משפטי לתעשיות רבות ולאנשים פרטיים. כל המתרגמים המשפטיים באקסיומה בעלי וותק של שנים

קבל מידע נוסף
תרגום פיננסי
שירותים

תרגום פיננסי

תרגום פיננסי דרך חברת אקסיומה באקסיומה אנחנו מבינים את החשיבות העצומה שיש לדיוק בתרגום פיננסי.לא רק שהתרגום צריך להיות מדויק אלא גם המספרים, העיצוב והכוונה

קבל מידע נוסף
תרגום מעברית לאנגלית
שירותים

תרגום מעברית לאנגלית

אם אתם זקוקים לתרגום מעברית לאנגלית, אקסיומה היא הכתובת הנכונה בשבילכם.החברה שלנו היא המובילה בשוק עבור שירותי התרגום מעברית לאנגלית שאנחנו מציעים – הן ברמת

קבל מידע נוסף
תרגום טכני
שירותים

תרגום טכני

תרגום טכני דרך חברת אקסיומה מתעניינים בתרגום טכני של אפליקציות, תוכנות, אתרי אינטרנט או כל רעיון מורכב אחר? הגעתם למקום הנכון.אם הצורך שלכם דורש שירותי

קבל מידע נוסף
תרגום נוטריוני
שירותים

תרגום נוטריוני

תרגום נוטריוני דרך חברת אקסיומה תרגום נוטריוני הוא תרגום המקבל את אישור הנוטריון כי המסמך המתורגם לשפה האחרת תואם למסמך בשפת המקור באופן מלא ומדויק.

קבל מידע נוסף
תרגום מסמכים
שירותים

תרגום מסמכים

תרגום מסמכים מקצועי דרך חברת אקסיומה חברת התרגום אקסיומה הינה חברה מובילה במתן שירותי התרגום, תמלול ועיצוב מסמכים המתמחה במתן שירותי שפות לתעשיות רבות ולאנשים

קבל מידע נוסף

בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק:

רוצים לקבל עדכונים? מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו!

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן מיכאל מאקסיומה... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן