החשיבות של תרגום משפטי

תרגום משפטי מתייחס לתרגום טקסטים מתחום המשפטים וכולל העברת מידע משפטי מורכב לידי שפה אחרת בצורה מדויקת ביותר.
מדובר בתחום מורכב ביותר לצורך כך יש לשכור חברת תרגום משפטי בעלת ניסיון רב תוך שילוב של תרגום ספרותי ותרגום טכני. 

כשמדברים על שירותי תרגום מאמרים משפטי, מתכוונים לתרגום של מסמכים וטקסטים בעלי חשיבות משפטית בתחומים הבאים: חוזים, פטנטים וזכויות יוצרים, מכרזים, תמלילים משפטיים, ערעורים, הצהרות, תעודות, חוקים כלליים ועוד.

מה החשיבות של תרגום משפטי?

חשיבות התרגום המשפטי נובעת בראש ובראשונה מכך שלמסמכים משפטיים, כגון חוזים, עדויות, צוואות, אישורים ותעודות, תקנות וכדומה ישנה השפעה רבה על המציאות. טעות אחת יכולה בקלות לבנות או להרוס, ולכן לכל מילה, תו ניקוד או סייג הם בעלי חשיבות עצומה. תרגום טקסטים מתחום המשפט מצריך הבנה רחבה בתחום עם מערכות המשפט והחוק הן בארצות המקור והן בארצות היעד. תרגום עשוי לכלול כשלים שונים:  התרגום עשוי לכלול כשלים שונים ומתרגם מקצועי ובעל ניסיון רב ידע להתגבר על הכשלים בצורה טובה.

בנוסף, מעבר לנושא החשיבות, ישנה סוגיית הז'רגון המשפטי שהרי מדובר כמעט שפה בפני עצמה, בה למונחים מוכרים יכולה להיות משמעות אחרת לחלוטין מן המקובל. בחלק מן המקרים, לא זאת בלבד שמתרגם רגיל לא יהיה את הידע המתאים, אלא אפילו לאנשים שמדברים בשפת האם של התירגום לא בטוח שיהיו את הכלים והידע המתאימים לתרגם את המסמך בצורה מוצלחת ומהימנה. ז'רגון זה יכול להשתנות ממדינה למדינה ואף מתחום לתחום ומזמן לזמן. על כן, מתרגמים משפטיים נדרשים להיות בקיאים בשפת המקור ובשפת היעד, ובו בעת, להתמחות בתחום הספציפי.

איך לדעת שבחרתם בחברת תרגום משפטי טובה?

חברה העוסקת בתרגום טקסטים בשפה המשפטית תקפיד להעסיק את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום, לרבות עורכי דין בעלי ניסיון רחב ועשיר.
בין אם מדובר על תרגום של כמה עמודים בודדים או בין אם מדובר על תרגום ארוך יותר, חברה מקצועית תבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר. מיומנות תרגום מכל תחום: זאת ועוד, חברה מקצועית תעסיק מומחים אשר תהיה להם מיומנות בכל תחום החל מתרגום חוזים ועד תרגום דיווחים לרשות לניירות ערך. 

ניסיון מוכח: על המתרגמים להיות בעלי ניסיון עשיר ומוכח על מנת לתרגם את המסמך בצורה הטובה ביותר.

חברת תרגום טובה ומקצועית תהיה חייבת להעסיק אנשים בקיאים בחוקי שתי התרבויות, התרבות בשפת המקור והתרבות בשפה המתורגמת על מנת להיות מסוגל לתרגם במדויק. בנוסף, ידע משפטי נרחב הוא תנאי הכרחי להפוך למתרגם משפטי. שרותי תרגום איכותיים הם כאלה שמספקים את המאמרים המתורגמים בזמן, ואפילו לפני המועד שנקבע. במיוחד כששירותי התרגום ניתנים עבור עורכי דין, יש חשיבות גדולה למהירות על מנת לצמצם את זמני התביעה. 

חשוב לזכור ששרותי המתרגם לא מסתכמים רק בתרגום טקסט, כאשר מתרגמים לשפה אחרת על המתרגם להכיר את המנטליות התרבותית, אוצר המילים והנושאים הרגישים. יתרה מזאת, אוצר המילים משתנים מתרבות לתרבות, לפיכך מתרגם משפט חייב להיות בקיא בתחומים האלה.

בכול הנוגע לשירות הספציפי הזה, חשוב לדעת שהמקצוענים ידעו כיצד לבצע את התרגום על הצד הטוב ביותר, תוך הכרות עם התחום בו מתבצע התרגום כמו עם מושגים מעולם הרפואה עבור תרגום התוויה רפואית או הכרות עם עולם המשפטים כאשר מתרגמים מסמך עבור בית המשפט. בשל הצורך הזה בדיוק והבנה של התחום שבו עוסקים התכנים שדרושים המרה לשפה אחרת –  יש להיעזר בשירותים של חברת תרגום טובה ומקצועית כמו אקסיומה בכל פעם שאתם צריכים תרגום משפה אחת לשנייה.

יש לכם שאלה? מוזמנים ליצור איתנו קשר

אודות xiioma

חברת תרגום Xiioma מציעה שירותי תרגום מקצועיים במגוון רחב של שפות. אנו מספקים ללקוחותנו מתרגמים מנוסים המתמחים בתחומים שונים, בכדי להתאים באופן מדוייק את המתרגם הטוב ביותר עבור הפרויקט שלכם.

Xiioma מציעה שירותי שפה נוספים, כגון: שירותי הגהה ועריכה, שירותי תמלול, לוקאליזציה לאתרי אינטרנט ועוד. נשמח לעמוד לרשותכם 24/7 ולספק לכם הצעת מחיר לתרגום וחוויית לקוח מקצועית, מהירה ואמינה

שירותים נוספים

תרגום משפטי
שירותים

תרגום משפטי

תרגום משפטי דרך חברת אקסיומה חברת התרגום אקסיומה הינה חברה מובילה במתן שירותי תרגום משפטי לתעשיות רבות ולאנשים פרטיים. כל המתרגמים המשפטיים באקסיומה בעלי וותק של שנים

קבל מידע נוסף
תרגום פיננסי
שירותים

תרגום פיננסי

תרגום פיננסי דרך חברת אקסיומה באקסיומה אנחנו מבינים את החשיבות העצומה שיש לדיוק בתרגום פיננסי.לא רק שהתרגום צריך להיות מדויק אלא גם המספרים, העיצוב והכוונה

קבל מידע נוסף
תרגום מעברית לאנגלית
שירותים

תרגום מעברית לאנגלית

אם אתם זקוקים לתרגום מעברית לאנגלית, אקסיומה היא הכתובת הנכונה בשבילכם.החברה שלנו היא המובילה בשוק עבור שירותי התרגום מעברית לאנגלית שאנחנו מציעים – הן ברמת

קבל מידע נוסף
תרגום טכני
שירותים

תרגום טכני

תרגום טכני דרך חברת אקסיומה מתעניינים בתרגום טכני של אפליקציות, תוכנות, אתרי אינטרנט או כל רעיון מורכב אחר? הגעתם למקום הנכון.אם הצורך שלכם דורש שירותי

קבל מידע נוסף
תרגום נוטריוני
שירותים

תרגום נוטריוני

תרגום נוטריוני דרך חברת אקסיומה תרגום נוטריוני הוא תרגום המקבל את אישור הנוטריון כי המסמך המתורגם לשפה האחרת תואם למסמך בשפת המקור באופן מלא ומדויק.

קבל מידע נוסף
תרגום מסמכים
שירותים

תרגום מסמכים

תרגום מסמכים מקצועי דרך חברת אקסיומה חברת התרגום אקסיומה הינה חברה מובילה במתן שירותי התרגום, תמלול ועיצוב מסמכים המתמחה במתן שירותי שפות לתעשיות רבות ולאנשים

קבל מידע נוסף

בקרו אותנו בעמוד הפייסבוק:

רוצים לקבל עדכונים? מוזמנים להירשם לניוזלטר שלנו!

התחל שיחה בוואטסאפ
צריכים עזרה?
היי מה שלומך?
כאן מיכאל מאקסיומה... איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן